Fantasy na Euro 2016. Gdzie zagrać?

Halo, halo Mietku, jak mnie słyszysz? Z tej strony Nowy. Odkurzam projekt, który kiedyś zarzuciłem – blog o fantasy futbolu. Okazja świetna – Mistrzostwa Europy we Francji. Na potrzeby mojej ligi prywatnej przeprowadziłem krótką analizę dostępnych gier. To na pewno nie wszystkie, ale przez to, że globalne (Uefa) lub dostępne na polskim rynku / w polskiej wersji językowej – w Polsce najpopularniejsze.

Nie oceniam, nie piszę która lepsza według mnie. Ale daję pewne rozeznanie – może przyda się Prezesom regularnym i okazjonalnym z racji Euro.

Przedstawiam rozgrywki przygotowane przez Uefa, Fantasy Pilkarzy, Digination i Fantasy Ekspert.

Uefa Euro Fantasy

Oficjalna fantasy od Uefy. Biorąc pod uwagę jakość ostatniej fantasy na Ligę Mistrzów, można mieć wiele wątpliwości o jakość rozgrywki (m.in. w LM nie były widoczne składy innych drużyn!). Support jednak działa – wspomniane składy mają być widoczne.

Zasady nie odbiegają od znanych większości prezesów. W porównaniu z innymi tu przedstawionymi rzucają się w oczy dwie. Pierwsza to wild card (możliwość transferów bez ujemnych punktów) mimo, że po fazie grupowej nie ma ograniczeń w transferach. Druga to zmiany w trakcie kolejki. Hardkorowcy nie są do tego przyzwyczajeni, ale na pewno mocniej to zaangażuje użytkownika – codziennie warto zaglądnąć i ewentualnie zmienić kapitana.

Rozgrywka: eurofantasy.uefa.com/en/fantasy16
Zasady: eurofantasy.uefa.com/en/fantasy16/rules

Główne funkcje:

1. System rozgrywek
Typowy 🙂 Kolejka to wszystkie mecze każdej reprezntacji w grupie i poszczególne fazy drabinki. Skład ustalamy do godziny rozpoczęcia 1. meczu kolejki.
Z doświadczenia: serwerownia uefy nie wytrzymuje pod koniec.

2. Punktacja
eurofantasy.uefa.com/en/fantasy16/rules
Wyróżniki (wymieniam tylko te, które mogą wyróżniać na tle innych)
– 2 pkt za występ co najmniej 60 minut (nie za 1. skład)
– asysta 3 pkt
– asysta przy samobóju
– minusy za stracone bramki: -1 co dwie(!) bramki
– bonus za czyste konto gdy przebywał na boisku (min. 60) nawet jeżeli później stracona bramka
– dogrywka jest punktowana
– seria rzutów karnych nie jest punktowana (!)

3. Finanse
– jest budżet i wartość piłkarzy
– Ważne: zmiana wartości piłkarzy jest po fazie grupowej

4. Limit piłkarzy z jednej drużyny
– mecze grupowe: 3
– 1/8 finału: 4
– ćwierćfinały: 5
– półfinały: 6
– finał: 8

5. Transfery.
Każdy ponad darmowe to -4 pkt.
Plus tylko w grupie niewykorzystany darmowy może zostać przeniesiony na kolejne okno (ale tylko 1).
Ograniczenia:
– w grupie: 1 darmowy
– przed fazą pucharową (1/8): bez limitu
– ćwierćfinały: 4
– półfinały: 6
– finał: 6

Dodatkowe / wyróżniki

6. Zmiany w trakcie kolejki
– po każdym dniu meczowym
– można wprowadzać z ławki rezerwowych, którzy jeszcze nie zagrali za kogoś kto zagrał (z wyjątkiem takiego z czerwoną kartką)
– można zmieniać kapitana na niegrającego dotąd
– przy zmianach ręcznych, nie ma już później zmian automatycznych

7. Wild Card
Czyli możliwość wymiany całego składu bez ujemnych. Do wykorzystania raz w turnieju.

FE2016.pl

Agencja Digination znana na polskim rynku z obsługi fantasy Ekstraklasy dla WP, Weszło, Onetu i STSa – uruchamia własny produkt. To, co rzuca się w oczy to płatności na wyższym poziomie (możliwość dokupienia kapitana x3, nieograniczony budżet, możliwość dokupienia nieograniczonej ilości darmowych transferów).

Rozgrywka: fe2016.pl
Zasady: fe2016.pl/konkurs/zasady-gry
Regulamin: fe2016.pl/konkurs/regulamin

Główne funkcje

1. System rozgrywek
Taki jaki znamy. Kolejka to wszystkie mecze każdej repry w grupie i poszczególne fazy drabinki. Skład 5 min. do rozpoczęcia meczu.
Z doświadczenia (to tworzący FL, UL, FE i STS w Ekstraklasie): serwerownia daje radę, ale ostatni sezon w Ekstraklasie to trochę niejasnych decyzji nt. punktów.

2. Punktacja
fe2016.pl/konkurs/zasady-gry
– wyjście w podstawie: 3 pkt (rezerwa 1 pkt)
– bonus wygranego meczu (2) i remisu (1)
– bonus zwycięstwa po karnych (2)
– seria rzutów karnych(!): wykorzystany karny (1), niewykorzystany (-1), obroniony (4)
– bonus czystego konta i minusy za bramki za min. 60 min. gry

3. Finanse
– jest budżet i wartość piłkarzy
– ważne: wartość piłkarzy nie zmienia się

4. Limit piłkarzy z jednej drużyny
– mecze grupowe: 3
– 1/8 finału: 4
– ćwierćfinały: 5
– półfinały: 6
– finał: 8

5. Transfery
Każdy ponad darmowe to -4 pkt.
Ograniczenia:
– w grupie: 1 darmowy
– przed fazą pucharową (1/8): 5 darmowych
– ćwierćfinały: 4
– półfinały: 4
– finał: 4

Dodatkowe / wyróżniki

6. Darmowe transfery
Full wypas:
– system pozwala wykupić dowolną ilość dodatkowych darmowych w każdym oknie (to opcja płatna)

7. Bonus kapitan x3 lub punktuje wice
Można aktywować bonus kapitan x3 (punktuje potrójnie) lub punktuje wice (podwójne punkty dla kapitana i wicekapitana)
– system pozwala to robić (jedno lub drugie) w każdej kolejce (to opcja płatna)

8. Budżet
– w tym systemie można dowolnie zwiększać budżet (nie ma ograniczeń!) płacąc.

FantasyPilkarzyki.pl

Jeżeli ktoś pamięta Piłkarzyki (pierwsze internetowe polskie fantasy), w których grał kilka sezonów – musi znać ligę Piłkarzyki07, którą stworzył Clapek. Teraz znany Prezes odpalił własny (!) produkt. Choćby dlatego warto spróbować sił tutaj.

Aczkolwiek to będzie wyzwanie, bo Clapek zaproponował zupełnie inny system rozgrywek – każdy dzień meczowy to inna kolejka. Szczegóły niżej.

Rozgrywka: fantasypilkarzyki.pl
Zasady: fantasypilkarzyki.pl/rules
FAQ: fantasypilkarzyki.pl/faq
Regulamin: fantasypilkarzyki.pl/terms

Główne funkcje:

1. System rozgrywek
Tu wyraźna różnica do reszty. Każdy dzień meczowy to kolejka, ale uwaga: w grupie obejmuje też dzień następny jeżeli jest mecz o g.15. Czyli kolejka w grupie zawsze zaczyna się o g.21. W drabince (od 1/8) już inaczej.
Dokładna rozpiska: fantasypilkarzyki.pl/gameweeks
Co więcej – na każdą kolejkę można ustawić inny skład:
– można ustawić na 3 kolejki do przodu
– nie ustawienie składu(!) powoduje, że drużyna nie punktuje

2. Punktacja
fantasypilkarzyki.pl/rules#punktacja
– 2 pkt za występ co najmniej 60 minut (nie za 1. skład)
– asysta 3 pkt
– asysta+ (samobój, dobitka)
– czyste konto tylko przy „0” z tyłu za min. 60 minut
– minusy za stracone gole niezależnie od czasu przebywania
– seria rzutów karnych nie jest wliczana do punktacji

3. Finanse
– jest budżet i wartość piłkarzy
– wartość piłkarzy może się zmieniać
– uwaga, wysokość budżetu zmienia się sama (bez „doładowań”). Od fazy pucharowej jest nieco wyższa, rozpiska: fantasypilkarzyki.pl/gameweeks

4. Limit piłkarzy z jednej drużyny
Jest zróżnicowany w związku z systemem kolejek.
Dokładna rozpiska: fantasypilkarzyki.pl/gameweeks
(tam gdzie więcej w grupie wynika z tego, że kolejka obejmuje np. 4 mecze)

5. Transfery
Brak ujemnych punktów. Na każdą kolejkę ustala się w zasadzie inny skład.

 

Fantasy Expert

Mamy drugi nowy produkt na polskim rynku. To, co go wyróżnia to brak budżetu – jedynym ograniczeniem jest ilość piłkarzy z danego kraju.

Rozgrywka: FantasyEuro.pl
Zasady: fantasyeuro.pl/page/howto
Regulamin: fantasyeuro.pl/page/rules

Główne funkcje

1. System rozgrywek
Kluczowe: brak budżetu i wartości piłkarzy. Jedynym ograniczeniem przy budowie składu jest limit piłkarzy z jednej drużyny (info niżej)
Skład do: 15 minut przed mecze.

2. Punktacja
Wyróżniki
– wyjście w podstawie: 2 pkt (rezerwa 1 pkt)
– bonus zwycięstwa, także po karnych (2) i remisu (1)
– seria rzutów karnych(!): wykorzystany karny (1), niewykorzystany (-1), obroniony (4)
– minusy za stratę bramek tylko dla przebywających na boisku (nie dotyczy czerwonej)
– jednak bonus za czyste konto tylko przy „0” z tyłu (za min. 60 minut gry)

3. Finanse
brak

4. Limit piłkarzy z jednej drużyny
– mecze grupowe: 3
– 1/8 finału: 4
– ćwierćfinały: 6
– półfinały: 6
– finał: 11

5. Transfery
Każdy ponad darmowe to -3 pkt.
Nic się nie przenosi
Ograniczenia:
– w grupie: 2 darmowe
– przed fazą pucharową (1/8): 8 darmowych
– ćwierćfinały: 6
– półfinały: 6
– finał: 6

Oceń artykuł
FatalnySłabyPrzeciętnyDobryRewelka! (Brak Ocen, Oceń jako Pierwszy!)
Loading...